Prague Library

Öğrenci Rehberi

Lisans Eğitimi

Danışmanlar öğrencilerin gerekli dersleri zamanında almasını ve bölümün, Fen-Edebiyat Fakültesi’nin ve Üniversite’nin belirlediği mezuniyet koşullarını sağlaması için öğrencilerin kayıt sürecini denetler. Kurallar, koşullar ve kayıt sürecinin çeşitli zorlukları zaman zaman yorucu olabilir. Unutmayın ki danışmanınız bu süreçte size yardım etmek için var, ancak mezuniyet koşullarını ve lisans yönetmeliklerini değiştiremez. Karmaşık bir programınız varsa, danışmanınızla görüşmelisiniz. Öğrencilerin danışmanlarıyla görüşebileceği günü öğrenmek için lütfen akademik takvimi kontrol edin.

Kayıt sürecinin üstesinden geldiğinizde, ofis saatleri dahilinde danışmanınızı ziyaret edebilir, yaz okulu, maddi destek, ciddi sağlık sorunları, lisansüstü eğitim, kariyer planlama gibi akademik ve akademi dışı konuları tartışabilirsiniz. Değişim, çift anadal ve sertifika programları hakkındaki sorularınız için lütfen program koordinatörlerine danışın.

Lütfen “Kayıt” sekmesinin altındaki “SSS-Lisans Öğrencileri” bölümünü okuyun. Bu bilgiler lisans eğitiminiz boyunca faydalı olacaktır:

https://advising.boun.edu.tr/en

Aşağıda bulabileceğiniz Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’ni de bilmeniz gerekmektedir:

http://www.boun.edu.tr/tr_TR/Content/Ogrenciler/Ogrenci_Isleri/Yonetmelik_ve_Ic_Tuzukler/BU_Lisans_Egitim_ve_Ogretim Yonetmeligi

Her profesör öğrencilerle görüşüp ders materyali veya öğrencinin diğer alakalı ilgi alanlarını tartışmak için ders saatleri dışında bir zaman belirler. Profesörler genelde ofis saatlerini her dönem başında duyurur. Ayrıca kapılarındaki haftalık programlara bakabilir veya e-posta yoluyla randevu alabilirsiniz.

Profesörler öğrencileri ofis saatlerine katılmaya mecbur etmez. Öğrenciler ofis saatlerinde ders materyali hakkında soru sorabilir, dersteki performansları hakkında tavsiye alabilir, daha fazla okuma önerisi vb. isteyebilir. Ofis saatlerinde profesörlerinizle iletişim kurmak, bir derste yaşadığınız sorunları çözmenize yardımcı olur, özellikle de sınavlardan veya ödev teslimlerinden önce ofis saatlerine gitme alışkanlığı edinirseniz. Ofis saatleri özel ders saatleri değildir. Ders materyalini önceden inceleyip tartışacağınız konuları önceden belirlemelisiniz. Ek olarak, profesörlerinizle ilişkiler kurabilir ve edebi, sanatsal ve kültürel ilgi alanlarınızı paylaşarak eğitim deneyiminizi zenginleştirebilirsiniz. Ancak, ofis saatlerinde randevu aldıysanız, lütfen randevunuza gittiğinize emin olun.

1. Kayıt döneminde programınızı onay için danışmanınıza göndermeniz gerekmektedir. Programınızı göndermezseniz, kayıtlı olmayacaksınız.
2. Birinci sınıf öğrencilerine (Birinci sınıf öğrencilerine) belirli bir program verilir. Sadece onay için göndermeniz gerekiyor.
3. Son sınıf hariç her yarıyılda en az 15 kredi almanız gerekir.
4.  F aldığınız dersler tekrar verilir verilmez yeniden almalısınız. Otomatik olarak eklenmediği sürece, dersi “tekrarla” seçeneğiyle eklemeniz gerekir.
5. Kredi için PE, AE ve Pa’yı alamazsınız.
6. Not ortalamanız 3.00 ve üzeri olmadıkça ekstra ders (AŞIRI YÜKLENME) alamazsınız! AŞIRI yüklenme, maksimum 7 kurs ve 20 kredi anlamına gelir! Not ortalamanız 3.00 veya üzerinde değilse, KREDİSİZ olarak bir derse katılabilirsiniz.
7. FA Dersleri: FA derslerini HSS veya Sınırsız Seçmeli (bölüm seçmeli olarak değil) olarak alabilirsiniz. Film Sertifika programında olmadığınız sürece dört yıl içinde iki FA dersine izin verilir.
8. Zorunlu Olmayan Seçmeli Dersler: AE (İleri İngilizce) dışında herhangi bir dersi alabilirsiniz. ED derslerini seçmeli ders olarak önermiyoruz. 100 seviyeli yabancı dil dersleri zorunlu olmayan seçmeli dersler olarak alınabilir.
9. HSS Seçmeli Dersleri: SOC/PSY/HIST/PHIL/POLS/LING dersleri ve 200-300-400 düzeyinde Yabancı Dil dersleridir. SADECE 200, 300 ve 400 SEVİYELİ YABANCI DİL DERSLERİ HSS SEÇMELİ DERSLERİ OLARAK SAYILIR. HSS, Beşeri Bilimler ve Sosyal Bilimler anlamına gelir. Bir ders hakkında emin değilseniz, asistanlara veya danışmanınıza danışın.
10. Not ortalamanız 2,00’ün altındaysa ve PROBATION durumundaysanız, programınıza aşırı yüklenemez ve en az 14 kredi (5 ders) alabilirsiniz. Not ortalamanız 2,00’ün altındaysa ve tekrar eden bir durumdaysanız en fazla 11 kredi (4 ders) ve 2 yeni ders alabilirsiniz!
11. Withdraw, “Dersten Çekilme” anlamına gelir. Bir dersten çekilirseniz, transkriptinizde, çektiğiniz ders not yerine “W” ile işaretlenir ve krediye sayılmaz. Bir öğrenci mezun olana kadar bir dersten 3 kez çekilebilir. 15 Kredinin altında olması halinde sistem geri çekilmesine izin vermeyeceği için “Dekanlık”a dilekçe vermesi gerekmektedir. “Withdraw” dönemi için bir tarih vardır. Akademik takvimde kontrol edin.
12. Kredili dersleri kredisiz derslere dönüştüremezsiniz. Bunun tersi de geçerlidir. Bu yüzden dikkatli karar verin. Kredisiz bir derste başarısız olursanız, onu tekrar almanız gerekir. “F” notu ile mezun olamazsınız.

İntihal nedir?

Başka birinin veya kaynağın sözlerini veya fikirlerini atıfta bulunmaksınız kullanmaya intihal denir. Özünde, intihal fikir hırsızlığıdır.

En yaygın intihal şekli nedir?

İntihal sadece tırnak işareti koymadan alıntı yapmak değildir. İntihalin en kötü şekli, başka birinin işini kullanıp kendinizin gibi sunmak, veya Vikipedi kolajı gibi birden fazla yazarın işini kendinizin gibi sunmaktır. Ancak intihal yapmanın başka yolları da vardır. İntihalin diğer sık görülen şekilleri şunlardır:

  1. Başka bir yazarın fikirlerini kaynak göstermeden kullanmak.
  2. Bir yazarın yazısını özetleyip kaynak göstermemek.
  3. Ödevinizi bir arkadaşınıza veya parayla tuttuğunuz bir yazara yazdırmak.
  4. Yazıları internetten satın almak.

Kaynak göstermeyi öğrenmek bu yüzden çok önemlidir, ancak teslim tarihinizden çok önce araştırmaya başlamayı da unutmayın. Edebi Çalışmalar kaynak gösterirken MLA formatını kullanır. Bu format hakkında Purdue Owl sitesinde iyi bir rehber bulabilirsiniz.

https://owl.english.purdue.edu/owl/resource/747/01/

İntihalden nasıl kaçınabilirim?

  1. Araştırma ödevleriniz için not alırken çok dikkatli olun. Not ettiğiniz bilginin sayfa numarasını yazmayı unutmayın. Araştırmanızı ve kaynaklarını takip etmek için iyi, düzgün bir sisteminiz olsun. Bu sistemde anahtar kelimeler ve temalar olmalıdır.
  2. Not tutarken bilgileri başka sözcüklerle anlatın. İntihalden kaçınmanın en kolay yollarından biri, yazarın sözlerini kendi sözlerinize dönüştürmektir. Bu okuduğunuz şeyi daha iyi anlamanıza da yardımcı olur.
  3. Yazınızı yazarken kaynak gösterme aşamasında çok dikkatli olun. İlk taslağınızda kaynaklarınızı düzgünce göstermelisiniz. İlk taslağınızı bitirdikten sonra geri dönüp kaynak eklemek çok zor ve kafa karıştırıcı olacaktır.
  4. Turnitin’i kullanma seçeneğiniz varsa, ödevinizi teslim tarihinden daha erken Turnitin’e ekleyin. Bazı WLL dersleri, öğrencileri intihalden caydırmak ve bölümün akademik kurallarına uyduğunuzu garantilemek için intihal bu tespit edici siteyi kullanır. Batı Dilleri ve Edebiyatları Bölümü’nde, intihali çok ciddiye alırız ve intihal yapan öğrenciler disiplin cezası alabilir. İntihalden kaçınmak için kendi işinizi kendiniz yapın. Araştırmanızı erkenden yapın ve kendi sözcüklerinizi kullanın, ama gerektiğinde kaynak göstermeyi de unutmayın!

“EL 412: BİTİRME TEZİ” GENEL KILAVUZLARI

Hazırlık ve İlk Adımlar:

* EL 412’ye 7. ve 8. yarıyıllarda kayıt olabilirsiniz. Lütfen bir önceki dönemin sonunda tez danışmanınızla görüşmeye başladığınızdan emin olun. Başka bir deyişle, potansiyel bir konuyu ve metinleri erkenden belirlemeye başlayın.

* Dönem başladıktan sonra, derslerin ikinci haftası bitmeden tez konunuzu danışmanınızla birlikte sağlamlaştırmayı planlamalısınız. Projenizin kısa bir özetinin yer alacağı proje öneri formu, derslerin dördüncü haftasının sonuna kadar teslim edilecektir.

Proje Parametreleri:

* İngiliz Edebiyatı Bölümü olduğumuz için tezinizde Anglofon yazarların eserlerine öncelik verilmelidir. Ancak, Dünya Edebiyatından diğer örneklerin yanı sıra Anglofon eserlerin de yer aldığı karşılaştırmalı bir çalışma yazmayı tercih edebilirsiniz.

* Benzer şekilde, tezinizin ana odağı edebi metinler olmalıdır, ancak çalışmanızı sanat ve görsel kültür, filmler ve performanslar gibi daha geniş bir çeşitlilikteki “metinler” ile desteklemekte özgürsünüz. Bu ek materyaller, danışmanınızla istişare edilerek dahil edilmelidir.

* İdeal olarak tez projeniz, lisans eğitiminiz boyunca karşılaşmadığınız metinleri keşfetmelidir. Ancak, yeni metinlerle ilgili olarak daha önce çalışılan bazı metinlere geri dönmek mümkün olabilir. Bu kararlar danışmanınızla istişare edilerek alınmalıdır.

Temel gereksinimler:

* Bitirme Tezinin minimum uzunluğu, 12 punto ile oluşturulmuş çift aralıklı 40 sayfa olmalıdır.

* Metin içi alıntılar ve son kaynakça, MLA alıntı yönergelerine uygun olmalıdır.

* Tezin ciltli bir kopyası Batı Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı’na teslim edilmelidir. Bu dersin notu, ciltli nüshanın Bölüm tarafından alınmasına bağlı olacaktır.

* Bitirme Tezi orijinal çalışmanızı temsil etmelidir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Bölümün intihal ile ilgili basılı yönergelerine bakın.

Lisan Eğitimi Bilgi

Bölüm Temsilcileri kimdir?

Bölüm temsilcisi, (birinci, ikinci, üçüncü veya dördüncü) sınıf ve Batı Dilleri ve Edebiyatları fakültesi arasında köprü görevi gören kişidir. Örneğin, öğrencilerin fakülteye iletmek istediği bir fikri veya sorunu varsa, bölüm temsilcisi aracı olabilir. Elbette bu, öğrencilerin fakülte üyeleriyle bizzat iletişime geçemeyeceği anlamına gelmez – her zaman profesörlerinizle iletişime geçmekte ve sorunlarınızı iletmekte özgürsünüz. Bu sadece ek (ve kolektif) bir iletişim aracıdır. Bölüm temsilcileri her akademik yılın başında seçim ile seçilir. Danışmanlar ilgili adayların isimlerini derslerin ilk birkaç haftasında toplar ve daha sonra öğrencilerimizi 2 günlük bir sürede oy vermeye çağırırız. Bölüm temsilcisi atandığında, e-posta adresleri bölüm sitesinde yayınlanır ki öğrenciler gerektiğinde onunla iletişime geçebilsin.

ÖTK (Öğrenci Temsil Kurulu) Temsilcileri kimdir?

ÖTK, Boğaziçi Üniversitesi’ndeki lisans ve lisansüstü öğrencileri temsil eden kuruldur. Nasıl bölüm temsilcileri öğrenciler ve Batı Dilleri ve Edebiyatları fakültesi arasında iletişim sağlıyorsa, ÖTK da bütün öğrenciler ve Üniversite yönetimi arasında iletişim sağlar. ÖTK temsilcileri genellikle her yılın başında seçim ile seçilir, ve her bölüm kendi “seçim bölgesini” temsil edecek birkaç öğrenci gönderir.

Öğrenci Asistanlığı nedir?

Her dönem, Batı Dilleri ve Edebiyatları bölümü fakülte üyelerine çeşitli işlerinde yardımcı olmak isteyen lisans öğrencileri için ilan yayınlar. Bu işler hem fakülte üyelerine power-point sunumları için görsel bulmak veya kütüphanede belirli bir konuda araştırma yapmak gibi küçük çaplı araştırma görevlerini, hem de daha günlük görevleri kapsar. Bu pozisyonlar maaşlıdır ve genel olarak öğrenci asistanı haftada beş saatten fazla çalışmaz. Öğrenci asistanlığı, ders hazırlama ve araştırma projesi üstlenme süreçlerini öğrenmek için harika bir yoldur ve CV’niz için de çok faydalıdır.

Yurt Dışında Yüksek Lisans Eğitimi - Sık Sorulan Sorular

Okumayı ve yazmayı seviyorsunuz ve zihnin yaşamı sizin tutkunuz. Belki de kahve ve sigara eşliğinde post-Marksizm üzerine tartışmayı seviyorsunuzdur. Ya da sırf bir sonraki mantıklı adım gibi göründüğü için lisansüstü okula gitmek istiyorsunuz.

Öğrenciler lisansüstü okula her türlü nedenden dolayı başvururlar, çünkü lisansüstü okul pek çok insan için çok çeşitli şey temsil edebilir. İş ve oyun, iş ve boş zaman, profesyonelleşme ve keşif zamanı ve sevilen bir işe adanan emektir. Ancak, lisansüstü eğitim hayatının muğlaklığının avantajları olsa da, aynı zamanda pek çok belirsizlik ve kaygının da kaynağıdır. Ne de olsa, sevgi ile yapılan bir emek de hala bir emektir ve lisansüstü eğitim, sonunda istemeyebileceğiniz ya da isteseniz bile var olmama ihtimali olan bir hedefe doğru uzun bir yürüyüştür.

Bu nedenle, zamanınızı ve belki de paranızı bir lisansüstü eğitim ve akademik kariyere yatırmadan önce çok iyi düşünmelisiniz. Her şeyden önce, hayatınızla ne yapmak istediğinizden emin olmadığınız için lisansüstü okula başvuruyorsanız, bunu tavsiye etmeyiz. Bazıları için, hangi kariyer yoluna götürürse götürsün, lisansüstü okul harika bir deneyim olabilir. Diğerleri için, bu bir acı ve hayal kırıklığı kaynağıdır.

Yine de, tek başınıza ve uzun saatlerce okuyup yazmak ve akademik meslek ve hayatın tüm detayları ile içli dışı olmak oldukça tatmin edici ve değerli deneyimler gibi görünüyorsa, lisansüstü okula gitmelisiniz.

Kısa cevap: oldukça fazla şey! Lisansüstü eğitimin geleneksel amacı, geleceğin üniversite profesörlerini yetiştirmektir. Ancak, akademik iş piyasasını duymuş olabilirsiniz. Piyasanın genel görünüşü vahim durumda ve neredeyse kırk yıldır öyle. Resmi istatistikler, İngilizce lisansüstü öğrencilerinin yarısından daha azının akademide kadrolu bir iş bulabildiğini gösteriyor, ancak bu istatistikler akademik programlarda gerçekleşen kayıpları (diğer değişle, doktoralarını almadan önce programlarından ayrılan öğrencileri) hesaba katmıyor. Bu durum düzelmeyecek ve önümüzdeki on yılda büyük olasılıkla daha da kötüleşebilir.

Sonuç olarak, lisansüstü öğrencileri giderek artan bir şekilde dikkatlerini, aldıkları dereceyi alternatif kariyer yolları için kullanmaya çevirdi: Editörlerden gazetecilere, girişimcilere, materyal ve dijital arşiv küratörlerine kadar. Bu süreç hala devam ediyor, ancak akademisyenler artık alternatif kariyerlerin en iyi-ikinci seçenek değil, hatta çoğu zaman akademi hayatından daha tatmin edici olduğu konusunda hemfikir.

Lisansüstü okula başvurmadan önce, asla bir üniversite profesörü olamama ihtimaline hazırlıklı olmalısınız. Beşeri bilimlerde doktora sahibi olanlar için açık olan birçok farklı kariyer yolunu ne kadar erken incelerseniz, yüksek lisans eğitiminin hayatınızın verimli ve değerli bir aşaması olma olasılığı o kadar artar.

Tipik bir doktora programının ilk 2-3 yılında öğrenciler ders alırlar. Her yarıyılda hemen hemen üç ders alınır ve bu dersler çok fazla okuma içerir; genellikle bir büyük yazma projesi gerektirir – genel olarak ~ 20 sayfalık bir araştırma makalesi. Bu nedenle, lisansüstü okulun her döneminde en az 60 sayfa yazmaya hazır olmalısınız.  Dersler tamamlandıktan sonra, öğrenciler yeterlik sınavlarına girerler. Genellikle yazılı ve sözlü bileşenlerden oluşan bu sınavlar, öğrencilerin 6-9 ay boyunca bağımsız çalıştıkları okuma listeleri  (genellikle yaklaşık 150 kitap) üzerine olur. Öğrenciler “yeterli olduklarında” (yani sınavlarını geçtiklerinde) doktor adayı (“ABD,” “all but dissertation,” yani “tezleri hariç hepsini” tamamlamış) olurlar. Bu aşamada, tezleri için bir öneri ve sonunda tezin kendisi, kitap uzunluğunda bir araştırma projesi üzerinde çalışmaya başlarlar. Görebileceğiniz gibi, öğrencilerin her bir aşamada ilerledikçe daha bağımsız ve kendi kendilerini motive etmeleri beklenir.

Genellikle öğrenciler, belirli bir entelektüel ilgileri olduğunda Yüksek Lisans Programlarına başvururlar; bu ilginin onları daha uzun vadeli bir akademik araştırmaya yönlendirip yönlendirmeyeceğinden veya MA’lerini akademi dışında bir kariyer için bir sıçrama tahtası olarak kullanmayı isteyip istemeyeceklerinden emin değillerdir. Diğer taraftan, doktora adayları genellikle kariyerlerini akademisyen olarak sürdürmek isteyen öğrencilerdir. Bununla birlikte, Avrupa-Amerikan üniversitelerindeki yüksek lisans programları, özellikle vatandaş olmayanlara genellikle çok az mali yardım sağladığından, bir yüksek lisans veya doktoraya başvurma kararı genellikle mali bir karardır. Doktora çalışmaları tamamen finanse edilme eğilimindedir, ancak bu genellikle ilgili programın özelliklerine bağlı olabilir (aşağıya bakınız).

Tavsiye, bir öğrencinin lisansüstü okul başvurusunu desteklemek için bir profesör veya akıl hocası tarafından yazılan gizli bir mektuptur. Tavsiye, profesörlerin öğrencilerini bir transkript veya GRE puanlarının sıkıcı sunumunu zenginleştirecek şekilde tanıtmasına izin verir. Profesörler, lisansüstü okullara öğrencinin lisans hayatı boyunca akademik performansının yanı sıra sınıftaki varlığı hakkında bir fikir vermek, takım çalışmasına katılımları, liderlik yetenekleri veya profesörleriyle (ve sınıf arkadaşlarıyla) kurdukları genel ilişki gibi konularda yorum yapmak için bu tavsiye mektubunu kullanabilirler.  Tavsiye mektuplarının amacı ve maksadı göz önüne alındığında, bunların akademik yetenekleriniz, yazma becerileriniz ve dersi boyunca sizin gösterdiğiniz gelişim, ilerleme, entelektüel ilgi alanlarınız ve araştırma gündeminiz gibi konulara vakıf olan profesörler tarafından yazılmaları önemlidir. Başka bir deyişle, bir profesör tavsiye yazdığı öğrenciyi gerçekten tanıyorsa tavsiye mektupları amacına en iyi şekilde hizmet etmiş olur. Ek olarak, size verdikleri dersler ile akademik yazılarınıza derinlemesine tanıklık etme fırsatı bulan profesörlerin tavsiyelerini almak da aynı derecede önemlidir.

Akademide çok şeyde olduğu gibi niyet mektubu da bir performanstır. Bu durumda niyet mektubu, aday bir öğrencinin lisansüstü okulda başarılı olacağına, yani zorlayıcı bir tez projesi geliştirip bu projeyi tamamlayacağına başvuru komitesini ikna eden bir performanstır. Bunun ne anlama geldiğini açalım.

İlk olarak, edebiyat sevginiz ve öğretmen ya da bilim insanı olmaya yönelik ateşli arzunuz hakkındaki tüm romantik düşünceleri bir kenara bırakın. Bunun yerine, basitçe kim olduğunuzu, nerede okuduğunuzu ve nereye başvurduğunuzu belirterek başlayın.

İkincisi, spesifik entelektüel ilgi alanlarınız, çalışmak istediğiniz alan ve lisansüstü eğitimde yapmak istediğiniz araştırma projesi hakkında olabildiğince kısa ve net konuşun. Bu zor bir iş elbette: beş yıl sonra nelerle ilgileneceğinizi bilmiyorsunuz. Ancak kimse sizden şu anda tam teşekküllü bir tez önerisi yazabilmenizi beklemiyor. Fakülte üyeleri, sizin şu anda entelektüel bir ilgi alanınız olup, alanınızın kuramsal ve tarihi önemini ve alanınızın mevcut akademik durumunu anlayacak ciddiyete sahip olup olmadığınızı bilmek istiyor. Bunu ifade etmek için başlayabileceğiniz en iyi yer, mezuniyet teziniz için yaptığınız araştırmadır. Ancak ömür boyu bu araştırmaya bağlı olmadığınızı unutmayın: fakülte üyeleri siz entelektüel olarak geliştikçe ilgi alanlarınızın da değişmesini bekliyor.

Üçüncüsü, lisans öğrencisi olarak yaptığınız çalışmaların sizi bu konuya nasıl ulaştırdığını özetleyin. Lisans deneyiminizi öyküleştirin, özel ilgi alanınızın genel entelektüel gidişatınızdan nasıl doğduğunu anlatan bir tür entelektüel otobiyografi haline getirin. Örneğin, 18. yüzyıl kurgusuna dair bir dersteki yazınızın, çağdaş İngiliz romanındaki düşüncelerinizi şekillendiren öyküsel ve madun politikalarla aynı teorik sorunları işlediğini açıklayın. Konferanslara katıldınız mı, yahut sunumlar yaptınız mı? Bunları kısaca açıklayın ve projenizin geneliyle olan ilişkisini gösterin. Bu öykü sizin hayatınızın yaratıcı veya kurgusal bir yeniden inşası olacaktır şüphesiz, ancak konunuza olan ilginizi ve çok yönlülüğünüzü göstermesi açısından önemli olacaktır.

Son olarak, başvurduğunuz programın projenizi geliştirmenize nasıl yardımcı olacağını açıklayın. Birlikte çalışmak istediğiniz profesörleri belirtin (tercihen, onların çalışmalarını okuyup daha fazlasını öğrenmek istediğiniz için bu programa başvuruyor olacaksınız). Üniversitede araştırmanıza yardımcı olacak kurumları tanımlayın (özel programlar, kütüphane koleksiyonları, disiplinlerarası girişimler gibi). Bu, fakülteye sizin ödevinizi yaptığınızı gösterir. Ayrıca unutmayın: yazdıklarınızı yeniden okuyup düzenleyin! Mektubunuzu danışmanınıza gösterin!

 

Birçok lisansüstü eğitim birimi MA programları sayesinde finanse ediliyor, bu sebeple genellikle MA programları PhD programlarından daha pahalıdır. Buna karşın PhD programları genellikle öğrencilere (iş karşılığında) harç muafiyeti ve burslar sunar. Bursunuz karşılığında üstlenmeniz gereken iş yükü (ders verme, yazı düzenleme, profesörlerin araştırma projelerine yardım etme), programa göre değişiklik gösterir. Genelde, “daha iyi” (yani daha üst seviye) programlar daha cömert maddi destek sunar. PhD programları için borca girmemenizi, yalnızca tam harç muafiyeti ve düzgün bir yaşam kalitesine olanak tanıyacak burslar sunan programlara başvurmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Başvurduğunuz yerlerin yaşam pahalılığını araştırıp öğrenin ki, okulun bursunun ne kadarını karşılayacağını tahmin edebilesiniz.

Bu soruya birçok açıdan yaklaşılabilir. Lisansüstü programlara başvurmak pahalıdır, bu yüzden başvurabileceğiniz okul sayısı bütçenize bağlı olabilir. Bununla birlikte, en az 10 okula başvurup başvurularınızı okulların başarı sırasına ve maddi desteğine göre tercih sırasına koymak yaygın bir yöntemdir.

Bir diğer yöntem ise araştırmaları sizinkine uyan akademisyenlere göre okul seçmektir. Bu alanla ilgili e-postalar göndererek bu akademisyenlerle iletişime geçin. Sizinle ortak ilgi alanlarınız ve sorularınız üzerine çalışmak isteyip istemediklerini öğrenin. Evetse, niyet mektubunuzda bu kişiyle olan şahsi iletişiminizin altını çizin. Bu yaklaşım, kurduğunuz ilişkileri vurgulayıp başvurunuzu güçlendirir.

Birçok öğrenci lisans eğitimini bir alanda tamamlayıp sonra alakalı (hatta bazen alakasız) bir alanda lisansüstü eğitim görmek ister. Burada önemli olan, lisansüstü programları araştırmaya erkenden başlamanız ve belirli programların başvuranlardan talep ettiği temel “formasyon” hakkında olabildiğince çok bilgi toplamanızdır. Genel olarak, İngiliz Edebiyatı öğrencisiyseniz ancak (örneğin) Siyasi Bilimler MA programına başvuruyorsanız, hedeflediğiniz bölüme bu alanda deneyiminiz olduğunu (örneğin siyasi bilim dersleri aldığınızı, iyi notlar aldığınızı ve hatta bu alanda bir profesörden tavsiye mektubu aldığınızı) göstermeniz çok önemli olacaktır. Ek olarak, İngiliz Edebiyatı diplomanızın sizi neden Siyasi Bilimler programlarına yönlendirdiğini ve eğitiminizin sizi neden iyi bir aday haline getirdiğini göstermeniz için, niyet mektubunuz önemli olacaktır.